Forum > Off-Zone

Geheime zenders

(83 reacties. Pagina 8 van 9)
Moderator(s): Dré
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
7-7-2006 07:59

Tim versteeg schreef:

Nee dat zie je beetje verkeerd, de verschillende ether piraten worden over 1 kam geschoren.. Ik vind dat er een verschil is tussen 16 jarige jongens in een hok die op hun zaterdagavond hun zender gebruiken en niet verder komen dan een paar kilometer, en piraten die er heel veel achter zitten en kilometers ver komen. Of kwalijker piraten die wel en die niet op de andere zenders storen.
Ik denk dat er bedoelt wordt dat de Geheime zenders bevooroordeeld worden (snappie razz :p ?)
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-7-2006 08:41

Tim versteeg schreef:

Ik vind dat er een verschil is tussen 16 jarige jongens in een hok die op hun zaterdagavond hun zender gebruiken en niet verder komen dan een paar kilometer, en piraten die er heel veel achter zitten en kilometers ver komen.
Het enige verschil is wat mij betreft dat de één zich voor de kinderrechter mag verantwoorden en de ander voor de gewone rechtbank...meteen de kop in drukken want als je het laat gaan dan worden het vanzelf piraten met een zender van 10 kW die alles wat in de buurt zit wegdrukken. En dat kan blijkbaar alleen met torenhoge boetes en bij herhaling gevangenisstraf.

Illegaal = illegaal, of je nu wel of niet denkt te storen. Als je vindt dat alle piraten dan over één kam worden geschoren begrijp je het denk ik nog niet helemaal.

Persoonlijk vind ik het eigenlijk gewoon asociaal, als legale omroep ben je eeuwen aan het bekvechten met het AT en moet je als het tegenzit ook nog eens een flinke bak geld mee brengen. En dat is écht niet alleen om een zooitje ambtenaren in Groningen aan het werk te houden, de FM-band zit stampvol en de risico's van ongecontroleerd uitzenden zijn zodanig groot (en dan bedoel ik niet inkomstenderving voor legale omroepen) dat de overheid daar imo terecht vat op wil hebben.

Kies je ervoor om jezelf te bestempelen tot piraat en dus vervolgens schijt te hebben aan alle technische en organisatorische regels die gelden voor de FM-band, dan moet je vervolgens niet zeiken als je wordt gepakt en een boete en/of proces aan je broek krijgt. Dat weet je als je eraan begint, simpel zat. En dus óók dat de boetes hoog zijn. Dat geldt ook als je het gaspedaal van je auto intrapt. Als ik hier op de provinciale weg 160 rijd (kan makkelijk, maar ik mag er 100) en wordt gepakt máár heb aan het einde van de weg niemand doodgereden dan ben ik alsnog gewoon mijn rijbewijs kwijt...da's dus net zoiets als dat jij vrijuit zou gaan als je niet stoort. Je overtreedt de regels, klaar.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
7-7-2006 12:25
wat vind je dan van "kleine zenders" met een vermogen onder de 500 watt?
Tim versteegStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-12-2005
Laatste: 19-4-2021
Berichten: 161
7-7-2006 18:59

Diederik schreef:

als je het laat gaan dan worden het vanzelf piraten met een zender van 10 kW die alles wat in de buurt zit wegdrukken.
Ken jij het wereldje van de etherpiraatjes zoals die hier in het oosten ( en vast ook wel in de rest van het land) zitten? Die stoppen met hun hok wanneer ze wat ouder zijn, een relatie hebben, vaste baan hebben enz... er is maar een hele kleine groep die echt hard doorgaat, en dat waren meestal de grootsten.. dus om nu te beweren dat als je die jongens uit zo'n hok laat gaan, er zulke zenders komen die alles wegdrukken vind ik een beetje overdreven...
Turbo zijn naam, grolsch zijn bier.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
9-7-2006 22:37

djnick schreef:

wat vind je dan van "kleine zenders" met een vermogen onder de 500 watt?
Da's al het vijfvoudige van de gemiddelde lokale omroep dus als je dat een beetje slim aanpakt kun je daar al behoorlijk ver mee komen, als je je antenne tenminste een beetje hoog kwijt kunt...
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
10-7-2006 22:46

Diederik schreef:

djnick schreef:

wat vind je dan van "kleine zenders" met een vermogen onder de 500 watt?
Da's al het vijfvoudige van de gemiddelde lokale omroep dus als je dat een beetje slim aanpakt kun je daar al behoorlijk ver mee komen, als je je antenne tenminste een beetje hoog kwijt kunt...
ja, maar 500 watt stoort minder snel dan 10 kw sneaky :V
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
11-7-2006 17:43
Een beetje landelijke omroep heeft wel FM-zenders van 10 kW staan. Het enige verschil is dat er daar over wordt nagedacht en dat daar hele hoogwaardige apparatuur wordt gebruikt. De gemiddelde piraat kijkt alleen welke frequentie er op dat moment vrij is of lijkt te zijn, zet op die frequentie een bak aan en ziet wel waar het schip strandt...

Wel of niet storen is van zoveel meer factoren afhankelijk dan alleen vermogen. het is dus onzin om te zeggen dat een 500W zender minder stoort dan eentje van 10 kW, alleen maar omdat ie minder vermogen levert.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
ConusknutsellaarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-3-2006
Laatste: 1-5-2008
Berichten: 14
29-7-2006 00:42
Vindt het prima ik luister al erg lang naar een zender..

Daar draaien ze de echte muziek en geen commerciele rotzooi
Prima dus :D

Waarom zou het niet mogen Ik kan toch ook op internet shoutcasten zodat iedereen met winamp het kan ontvangen sneaky :V
Eerst maar eens kijken,We kunnen altijd nog zien
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
29-7-2006 08:55

conusknutsellaar schreef:

Vindt het prima ik luister al erg lang naar een zender..

Daar draaien ze de echte muziek en geen commerciele rotzooi
Prima dus :D

Waarom zou het niet mogen Ik kan toch ook op internet shoutcasten zodat iedereen met winamp het kan ontvangen sneaky :V
Echte muziek? Zeker Jannes en Grad Damen laugh :D laugh :D
Maar even serieus waarom je beter via internet out kunt zenden ipv via de ether heb ik in ditzelfde topic ik dacht ik toch wel redelijk beargumenteerd.. Of heb je dat nog niet gelezen?
Darth Crossfader
DjnickStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-5-2006
Laatste: 2-5-2018
Berichten: 12
9-5-2007 20:03
Ik ga niet meer in op het topic,
lijkt me verstandiger.. Maar mocht 1 van jullie ooit een keer toevallig in Twente rijden, dan moet je es luisteren naar de 97.00 of 97.30 laugh :D
Je zult je verbazen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)