Forum > Off-Zone

Geheime zenders

(83 reacties. Pagina 2 van 9)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
20-2-2006 20:38
Hier in het Noorden des lands is men ook graag in de weer met zelfgebouwde eindtrappen en realistic mengpaneeltjes sneaky :V. Ik vraag me altijd alleen 1 ding af......waarom altijd van die bagger muziek??? Mijn god...van die nummers die MET RECHT niet door de reguliere stations gedraaid worden.

Wat dan wel weer grappig is; etherpiraten die in stereo met RDS uitzenden, terwijl de legale lokale radiostations in mono uitzenden en met moeite RDS hebben. In Duitsland is het trouwens helemaal leuk. Toen ik nog op vrijdagavond werkte, en om een uur of elf richting huis ging, pikte ik vaak een duitse etherpiraat op. Deze zond uit vanuit een plaats ongeveer 100 kilometer hemelsbreed bij mij vandaan, das toch best wel knap!!

Maar, PLEASE, draai a.u.b. andere muziek!!

John
I am a TimeDriver!
TimleferinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-8-2005
Laatste: 17-12-2010
Berichten: 93
20-2-2006 23:27
dat is toch mooie muziek. Tjah je moet er van houden,heel veel mensen hier luisteren het ook (ik ook). Bij ons in de klas willen we nu ook een geheime zender beginnen. Morgen gaan je met de 'keet' aan het bouwen. Vrijdag, zaterdag en zondag zijn hier altijd wel geheimezenders aan de band, meestal 2à3 op zaterdag, dus onder het klussen: radio en en luisten...

P.S. ook een leuke site let voorals op de MOOIE achtergrondmuziek ;-) (site is vrij eenvoudig maar werkt prima en iedereen vind hem 'gaaf', ik niet.
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
21-2-2006 13:03

KVM schreef:

Diederik schreef:

ghehe piratenzenders, die zijn nog steeds niet weg te krijgen in het oosten van het land...vroegah was het hele land bezaaid met van die stations en menig piraat werd beter beluisterd dan de legale omroepen.
Inderdaad, jaren geleden iedere zondag avond op verzoek.
De gehele zondag werd gevuld door totaal 3 zenders.
Stentor 5watt, stereo decoder, 3 elements antenne en draaien maar.
De kunst was natuurlijk om zo ver mogelijk te komen, met het beste geluid, en de nieuwste top 40 muziek.
Dan was jij nog lief, er zijn ook piraten geweest die met meerdere kilowatts de lucht in gingen compleet met uitzendstraat en processing en al.

En voor wat betreft die muziek: er was/is duidelijk markt voor. Niet iedereen houdt er van (ik ook niet echt), maar er zijn zat mensen die er wel naar luisteren want veel piratenzenders hadden veel luisteraars en barstten daardoor ook van het geld. Een aantal van hen konden daardoor meerdere jaren volhouden, ondanks geregelde inbeslagname van de zendapparatuur en dwangsommen (en geloof me...dat kost een hoop centjes). Want, waardoor heeft een radiostation geld? door adverteerders! waarom heb je adverteerders? omdat je veel beluisterd wordt! Waarom wordt je veel beluisterd? omdat wat je doet mensen blijkbaar aanspreekt!
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
21-2-2006 18:19
Het punt zit hem wat mij betreft niet in de stijl van de muziek, want: ieder zijn meug. Maar veel van die nummers zitten technisch zo debiel in elkaar....je krijgt het idee dat het door een kleuter geschreven en gecomponeerd is, achter zijn fischer-price keyboard. Veel gebruik van woorden als toen en vaak zinnen die he-le-maal niet lopen.

Tel daarbij een zanger / zangeres op die al bij de ingang van de idols auditie al weggestuurd wordt laugh :D en je hebt je gemiddelde piratennummer. Natuurlijk zijn er ook nummers die wel 'bekken'....

Nee, piratenmuziek is niet mijn ding. Helemaal niet, als je favoriete mainstream zender door zo'n %#&^@#@ van de zender gedrukt wordt.....

John
I am a TimeDriver!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
21-2-2006 18:53

ideedeluxe schreef:

Helemaal niet, als je favoriete mainstream zender door zo'n %#&^@#@ van de zender gedrukt wordt.....
En da's dan precies de reden waarom piraten de laatste tijd zo vaak uit de lucht getrokken worden. Niet alleen omdat ze jouw FM-zender wegdrukken, maar vaak ook omdat ze door slechte apparatuur en dergelijke ook storing veroorzaken op andere zenders en frequenties. Met Schiphol in m'n achtertuin moet ik er niet aan denken dat een of andere piratenzender bezit neemt van de luchtvaartband shut up :X
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
Dj romaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-3-2003
Laatste: 2-7-2010
Berichten: 206
21-2-2006 21:00
Ik vind hem heerlijk onze Radio mexico happy :)

Ik luister dag en nacht en heel den bosch luistert mee..

Het mag niet OK.. Maar dan vind ik het drugsbeleid hier in Nederland kwalijker
D'n huisschilder
JordiploumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 12-9-2007
Berichten: 19
1-3-2006 15:05

djp schreef:

maar ze kunnen ook storen op alarmlijnen etc.
Dat is onzin, een zender op de FM of AM kan nooit een Alarmlijn (bijv. 112) storen via de ether! jij zult wel het portofoonverkeer van de hulpdiensten bedoelen, deze werden vaak door piratenzenders gestoord wanneer hun zender niet correct is afgestemd. echter tegenwoordig is dit (volgens mij) niet meer mogelijk d.m.v. het C2000 portofoonsysteem wat de meeste hulpdiensten gebruiken wat vorig jaar landelijk is ingevoerd. Hierbij wordt het portofoon verkeer gecodeert en ook weer ge-decodeert, dit is o.a. ingevoerd zodat men niet meer het portofoonverkeer kan afluisteren. Dit C2000 systeem gaat via het 'mobiele telefoon' netwerk en kan dus niet worden gestoord door geheime zenders wink ;)
'DJP Sound'
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
2-3-2006 20:03
Slechte of slecht afgeregelde zenders hebben vaak de nodige harmonischen en dergelijke zitten op frequenties vér buiten de normale FM-band. Die kunnen dus wel degelijk de luchtvaartband of een andere verbinding storen.

Een paar jaar geleden moest een toenmalge lokale omroep hier in de buurt(die inmiddels ter ziele is) van frequentie veranderen, naar 105 MHz. Echter, Schiphol was hier faliekant tegen omdat men last schijnt te krijgen van dergelijke zenders boven de 100 MHz, waarvan de harmonischen dus blijkbaar de luchtvaartband storen (ik weet er het fijne niet van maar dit is wat me destijds is verteld)
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 26-2-2024
Berichten: 1207
2-3-2006 22:52
Op internet zijn (vrijwel) alle frequenties terug te vinden.
Iedereen die officieel gebruik maakt van een radiogolf heeft een frequentie gekregen.
Dit is niet voor niets zo ingedeeld en het is natuurlijk heel rot als hier op gestoord wordt.
Nou zullen niet alle storingen even gevaarlijk zijn, maar zodra een Schiphol, een alarmdienst of misschiel wel een anti terreur-eenheid gestoord wordt...
Als deze piraatjes nou eens de spreekwoordelijke zeilen streken en lekker via het internet zouden zenden. wink ;)
Darth Crossfader
JordiploumStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2005
Laatste: 12-9-2007
Berichten: 19
3-3-2006 17:19

Diederik schreef:

Slechte of slecht afgeregelde zenders hebben vaak de nodige harmonischen en dergelijke zitten op frequenties vér buiten de normale FM-band. Die kunnen dus wel degelijk de luchtvaartband of een andere verbinding storen.
Dat is correct, ik heb alleen gezegd dat ze een alarmlijn (112) niet kunnen storen via de ether. De Luchtvaartband etc. zijn wel degelijk te storen zoals ik al eerder aangaf! wink ;)

@DJ.T: dat is ook niet volledig 'legaal' veel "internetpiraten" die hun plaatjes draaien zonder er voor betaalt te hebben willen nog wel eens post van de BUMA/STEMRA of SENA krijgen. Het is dus niet zo dat je op internet gewoon vrij kunt zenden. Veel "internetpiraatjes" huren dus een z.g.n. stream server in america en daardoor kunnen de nederlandse autoriteiten weinig tegen de internetpiraatjes doen omdat de muziek feitelijk vanuit america word uitgezonden. Maar van de regels uit america ben ik niet op de hoogte, daar zal het wel weer heel ingewikkeld worden omdat die zich denk ik niet druk gaan maken om bijvoorbeeld 'Jannes' uit nederland. razz :p
'DJP Sound'

Terug naar forum Reageer (zonder quote)