Forum > Off-Zone

Het bouwen van een Dj Meubel

(144 reacties. Pagina 2 van 15)
Moderator(s): Dré
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
20-2-2006 19:31
Ja, dat gaat er makkelijk door heenhappy :) Lijkt misschien een beetje klein op de foto.

En ja, ik laat mijn stofkappen erop zitten. Het lijkt inderdaad strakker zonder de schanieren, maar mijn stofkappen zijn mij heiligrazz :p Elke week ligt er een enorme hoeveelheid stof op en dat wil ik mijn TT's besparen.wink ;) Oke, je kunt er een doek op leggen, maar dat vind ik niet zo mooi.laugh :D
Carpe noctem
ZuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2004
Laatste: 5-11-2011
Berichten: 36
20-2-2006 23:53

djsteev schreef:

Zo, weer een ochtend aan het klussen geweest. Vandaag ben ik begonnen met de eerste laag grondverf. Aangezien het hout erg goed de verf opneemt zal ik waarschijnlijk wel 2 à 3 lagen moeten aanbrengen.
Je hebt ook speciale doekjes om MDF eerst mee te behandelen, daarna trekt de verf niet zo erg meer in het MDF.

Deze doekjes heb ik ook gebruikt bij mijn meubel, daarna één laag MDF grondverf en twee lagen verf met de kleur.
Ecler Nuo 5, 2x Denon DN-SC2000, Denon DN-S3500, 2x SynQ XTRM-1, Traktor Scratch Pro, Technics RP-DH1200
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4565
21-2-2006 02:22

djsteev schreef:

En ja, ik laat mijn stofkappen erop zitten. Het lijkt inderdaad strakker zonder de schanieren, maar mijn stofkappen zijn mij heiligrazz :p Elke week ligt er een enorme hoeveelheid stof op en dat wil ik mijn TT's besparen.wink ;) Oke, je kunt er een doek op leggen, maar dat vind ik niet zo mooi.laugh :D
Je had ook de scharnieren van de stofkappen en die dingen achterop je TT waar je de stofkappen inprikt eraf kunnen schroeven. De stofkappen van mijn SL's liggen er hier ook gewoon "los" op. Is makkelijker met eraf halen en net zo stofvrij als met scharnier (maargoed, in mijn geval is één kap gedoneerd door Reind en eentje is van Gemini, die scharnieren had ik sowieso niet). Maar, je hebt het onwijs netjes gedaan zo, dus why bother?
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
21-2-2006 08:07
Het ziet er idd heel erg netje uit...
De rare hobbeltjes die je nu nog ziet, voor je scharnieren, zien er nu nog raar uit maar hebben strax tenminste veel nut...

Ik merk dat je er goed over nagedacht hebt... Niet zo maar bent begonnen met zagen..
Erg netjes
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
21-2-2006 13:51

Zuur schreef:

Je hebt ook speciale doekjes om MDF eerst mee te behandelen, daarna trekt de verf niet zo erg meer in het MDF.

Deze doekjes heb ik ook gebruikt bij mijn meubel, daarna één laag MDF grondverf en twee lagen verf met de kleur.
Ah dat wist ik niet. Naja, het grondverf zit er nu al op. Gaat ook prima zo!

Over de schanieren, ja klopt, het is ook wel netjes zo. Ik had er idd niet over nagedacht om de stofkappen los op de tafel te leggen. Ik denk dat als ik daaraan had gedacht, dat ik die stukjes er niet uit had gehaald. Tip dus voor mensen die ook een meubel gaan maken!

Bazzzz schreef:

Ik merk dat je er goed over nagedacht hebt... Niet zo maar bent begonnen met zagen..
Erg netjes
Bedankt!happy :) Ja voordat ik uberhaupt ben begonnen met spullen aanschaffen had ik in mijn hoofd de hele tafel al in elkaar. Vervolgens zo veel mogelijk op papier gezet. Ook de tekening van de bovenkant op de mm nauwkeurig opgemeten en uitgerekend. Zodoende kwam ik ook op 1341 mm:

3 cm ruimte - TT - 3 cm ruimte - breedte van grootste toekomstige mixer - 3 cd ruimte - TT - 3 cm.

De tafel is, doordat je onmogelijk zo nauwkeurig kunt zagen, iets langer geworden. Daarentegen zijn de gaten voor de TT's iets breder geworden richting het mengpaneel, zodat ze iéts losser van de rand af staan.
Carpe noctem
DjsteevStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2004
Laatste: 4-6-2011
Berichten: 165
21-2-2006 14:00
En vanmorgen heb ik de tweede laag grondverf aangebracht. Het ziet er al best wel strak uit zo, nu je het hout bijna niet meer ziet.

Morgen zal ik de laatste laag grondverf aanbrengen, nadat ik alles geplamuurd heb. Er moet morgen nog wel weer nieuwe grondverf worden aangeschaft, aangezien deze blik bijna leeg is. Ik ga dan gelijk ff langs een electronicaboer vlakbij, om te kijken naar 2 mooie ventilatoren (net zoals Ger-E).

Dan ff een update met foto's (Niet zoveel boeiends, maar vooruitwink ;))
Klik
Klik
Klik
En het plankje tussen de 2 poten niet vergeten natuurlijk!
Klik

En morgenvroeg ga ik verder..happy :)
Carpe noctem
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
21-2-2006 17:31
Incl. alle apparatuur wordt dat een zwaar meubel shut up :X
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 28-3-2024
Berichten: 1855
21-2-2006 17:32

Niek schreef:

Incl. alle apparatuur wordt dat een zwaar meubel shut up :X
Zolang het meubel niet hoeft worden meegesleept naar feesten zie ik het probleem niet?
MiniStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-5-2004
Laatste: 26-6-2014
Berichten: 52
21-2-2006 17:33
trap op, of gebruik je daar een lier voor razz :p
-- Geen URL in sig --
DJ CubenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-2-2005
Laatste: 5-12-2008
Berichten: 72
21-2-2006 17:43
Moet je hier echt veel voor kunnen klussen zeg maar? Kben namelijk ook van plan een meubel te maken (heb je al gelezen misschien) en vroeg me dat af of je er veel moet aan doen? (Je kan je hout ook laten zagen...)

En heb je echt speciaal gereedschap of plaats voor nodig?
/////////

Terug naar forum Reageer (zonder quote)