Forum > Geluid

Denon DN-S8000 uitgelekt?

(81 reacties. Pagina 4 van 9)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
20-9-2004 09:12
De DN-S8000 is toch (min of meer) een grap
www.dn-s5000.com/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=6741

De forummer die de tekening zogenaamd bij toeval op de Denon-site had gevonden heeft hem zelf gemaakt, met Adobe Illustrator. Erg knap werk! En het zou me verbazen als er geen delen van deze tekening echt op de S5000-opvolger terechtkomen.

Reind kan dus ook weer aan de slag op z'n site...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-9-2004 10:59
Ach als je er zo veel werk in steekt dan is het ook wel verdiend dat er zoveel mensen in tuinen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
20-9-2004 11:36
Misschien ligt het aan mij, maar nu vind ik de alpha track functionaliteit wel erg ver doorgedreven. Hoe vaak gebruik je dit nu (ik heb er geen ervaring mee maar heb het ook (bijna) nooit nodig)?

In elk geval wordt er met alpha track bereikt dat je van je ene speler eigenlijk virtueel 2 spelers maakt. Zou het dan niet handiger/slimmer zijn om een systeem te bedenken dat de 2 spelers aan elkaar linkt en je de alpha track "virtueel" in de andere speler laadt? Gewoon bedienen met de tweede speler dus alsof daar de cd inzit. Ook het geluid kan zo via de tweede speler gaan via de link, zodat je niet met 4 uitgangen zit te rommelen.

Enige nadeel natuurlijk: je hebt altijd 2 spelers nodig. Maar ja, dat kan misschien juist weer een voordeel voor Denon zijn he wink ;)

Of ben ik nu blont aan het doen (of bestaat het gewoon al)? razz :p
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
20-9-2004 11:59
Met alpha play kan meer dan je denkt.

Natuurlijk kan je een volgend nummer van dezelfde cd mixen of slam-mixen. Maar ook kan je een loop in het nummer dat al speelt via de alpha track perfect klaarzetten. Of een stukje van het nummer dat al speelt of van een ander nummer op dezelfde cd door het spelende nummer scratchen. En ook het verwisselen van cd's en de mirror-mix functies zijn alleen mogelijk dankzij alpha-play.

Gebruik je het vaak? Ik gebruik het regelmatig, vooral de slammix functie, nadat ik nummer 2 via alpha play heb gebeatmatched.

Je idee om de bediening van de alpha-track over te hevelen naar een tweede speler vind ik nog niet eens zo slecht. Hiermee hou je de alpha-functie erg overzichtelijk. Zullen we het idee eens voorleggen op het dn-s5000.com-forum?
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 4-4-2024
Berichten: 455
20-9-2004 12:06

Victor schreef:

Je idee om de bediening van de alpha-track over te hevelen naar een tweede speler vind ik nog niet eens zo slecht. Hiermee hou je de alpha-functie erg overzichtelijk. Zullen we het idee eens voorleggen op het dn-s5000.com-forum?
Leg het maar eens voor ja wink ;) Ben ik nu echt de eerste die daaraan denkt dan? razz :p

Over het slam-mixen en dergelijke. Ik weet niet wat het is ashamed :$ maar dat kan dus alleen met de alpha track? Dan zou dat dus ook weer kunnen met een andere cd indien de link er is!

Eigenlijk wel geniaal he razz :p
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 15-4-2024
Berichten: 5308
20-9-2004 12:19
Slammixen is het elkaar laten opvolgen van twee nummers, zonder dat ze tegelijkertijd te horen zijn. Het is alsof je schuif 1 van je mixer dichttrekt en meteen schuif 2 vol opengooit. Dus: track 1 -----|track 2-----

Op zich kan dit met de DN-S3000 ook (daar heet het next track reservation), maar daar kan je track 2 niet van tevoren beatmatchen of op een ander punt laten beginnen dan het begin. Met alpha play kan dan wel, zodat de overgang veel mooier verloopt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-9-2004 12:21
Het is gewoon het synqen van 2 cd spelers als het ware, iets wat Numark geloof ik al doet met de Axis serie.

Tis natuurlijk wel verrekte makkelijk als je het zowel op 1 enkele speler kan gebruiken als in een gesynqte opstelling met 2 of meer cd spelers.

Op zich wel een mooie featurehet hele alpha play gebeuren, zit je met een cd speler die ff niet helemaal correct werkt dan kun je altijd nog snel terug vallen op de andere.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-4-2024
Berichten: 13454
20-9-2004 12:38

bambamstudio schreef:

ik heb de pers afdeling van Denon USA namens Gearjunkies gemaild, maar die zeggen van niets te weten....
[off topic]Zeer goede site trouwens, die gearjunkies.com site. Was al benieuwd wie er achter zat en ben vereerd in ieder geval één van die mensen op ons eigen forum tegen te komen.[/off topic]
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
20-9-2004 23:40
Leuke is alleen wel dat ik volgens mij de enige site ben die ondertussen heeft gepost dat het een HOAX is razz :p

Ik lees op o.a skratchworx en gearjunkies nog steeds over het gerucht maar niets over het feit dat het een erg goed geintje was van meneer Gonzalez.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
BambamstudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2003
Laatste: 6-3-2007
Berichten: 7
21-9-2004 01:30
Wij hebben een persbericht van Denon op de site staan.
Tis idd een hoax.
U like gear? Check gearjunkies

Terug naar forum Reageer (zonder quote)