Forum > Licht

DMX zelfbouw

(18 reacties. Pagina 2 van 2)
Moderator(s): Dré
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
3-12-2003 22:10
Euhm, is de "martin 2510" (een zwarte langwerpige bak met enkele knoppen op) zo'n systeem waardoor je van je computer een DMX-controller kan maken? Is denk ik al een vrij oud toestel. Er wordt hier gepraat over een insteekkaartje maar dit is alles behalve "insteek"
Enig idee hoeveel dit kost?
Ervaring hiermee?
Wat voor PC heb je nodig om zulke DMX-programma's te draaien?

DANK U
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
Lj-djcenterStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 22-7-2003
Laatste: 9-5-2006
Berichten: 13
4-12-2003 19:15
Voor wat ik weet is de 2510 enkel maar een playbackcontroller, die zijn geheugens afloopt en waarin je niet kan ingrijpen, voor de 2510 hebt je wel 2032 nodig van martin of de lightjockey om de seq in de 2510 te programmeren

greetz tom
Maak daje mee u klikken en klakken van die truss zijt
EcuyversStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-3-2004
Laatste: 20-3-2004
Berichten: 1
20-3-2004 20:05

Dalux schreef:

Is er iemand wel eens serieus bezig geweest met zelfbouwen van DMX PCI of USB oplossingen. Als ik prijzen zie van dergelijke apparaten is dat schrikken, en als je ziet wat er in zit ga je janken dat je zoveel hebt betaald, of weet iemand goedkope oplossingen voor laten we zeggen onder de 200 Euro?
ga eens kijken bij
www.soundlight.de/shop/pi-1828974798.htm?categoryId=6
vanaf 175 euro
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
21-3-2004 10:53
Hééél mooi, en als je even verder klinkt kom je op de nederlandse importeur en daar staat een uitleg waarvoor je geen duits moet kunnen.
www.obm-veenendaal.nl/dmx/ en dan op "DMX PC Interfacekaart ISA Slot" klikken. Blijkbaar werkt deze kaart dan nog eens met verscheidene GRATIS DMX programma's.

Dit is is ook interresant, klik op "USB DMX ADAPTER". Voor 215€ van USB naar DMX. Zou dit hetzelfde zijn als ze sinds kort bij JB-systems verkopen?

Ik begin het al jammer te vinden dat ik een scanmaster gekocht heb, is natuurlijk wel compacter dan een PC maar ja...
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
21-3-2004 18:52
ik ben ook opzoek naar een zelfbouw DMX interface, nu ik heb wel wat software(lj ,sweetlight,...)nu als ik zelf een interface maak gaat die dan werke met de software die ik heb?
exit night into LIGHT
BailaXtasisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-7-2003
Laatste: 26-12-2006
Berichten: 51
21-3-2004 20:05
ik ben ook op zoek naar een zelfbouw DMX interface, nu ik heb wel wat software(lj ,sweetlight,...)nu als ik zelf een interface maak gaat die dan werke met de software die ik heb?
Hangt ten eerste af van de interface, USB, Serieel,...
Zo'n DMX interface is op zich niet zo moeilijk te maken en kost niet overdreven veel maar HET grote nadeel is dat je bijna altijd zelf de software moet schrijven. En als er al programma's bestaan, die dan nog eens gratis zijn, zullen ze nooit helemaal naar behoren werken en dus af een toe crashen, vastlopen en dat soort dingen.

Ook worden de meeste programma's geschreven zodat ze ENKEL werken met de interface die dat bedrijf levert, anders verkopen die helemaal niets meer.

Als je je veel kopzorgen en uren werk wilt uitsparen, geef je beter 100€ meer uit en koop je zo'n interface of een echte DMX-controller.

Verder zijn er nog verscheidene topics over het zelfbouwen van een interface én het programmeren ervan. (als ik me niet vergis staat er zelfs eentje "sticky")

Suc6...
WHAHAHA... DROP THAT BEAT!! Music was my first love...
EtienneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 16-4-2010
Berichten: 27
25-3-2004 19:10
maar wat is nu een goeie software/hardware combinatie die werkt en gratis te bouwen is?
live is hard but not as hard as the front of a train
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-3-2004 17:02
Ja gratis software hebben ze (we) allemaal /sweetlight/ sunlight/ Daslight martin en vele andere. Om die dan te laten lopen met een (zelfbouw) dmx print zou natuurlijk erg mooi zijn. Voor zover ik weet is dit onmogelijk. De gratis download software van deze merken werkt perfect zonder hardware (om uit te proberen) maar als je er hardware "aanplakt" werkt de software alleen met de "orginele" hardware. Dus uiteindelijk betaal je niet allen de hardware maar ook de software. Bovendien zoeken sommige programma's met een dongle i.s.m. hardware.

Ik mag overigens aannemen dat die gestolen pc met martin hardware kaart goed verzekerd was.

Fossalta is voor zover ik weet de DMX man zie
www.new-line.nl/forum/read/?t=3725

Martin.
kvm entertainment
Johan_de_jongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2004
Laatste: 14-1-2008
Berichten: 3
27-3-2004 18:12
Ik ben wel eens van plan geweest om zo'n ding te bouwen. Een ontvanger ligt reeds op de plank (met een mooi display met tiptoetsen enzo, sturing voor een moonflower), dat werkt allemaal prima.
Op de site van chipfabrikant Atmel zijn verschillende microcontrollers verkrijgbaar waar al een USB-interface (v2.0!) ingebakken zit. Deze ben ik nog niet in PCI-vorm tegengekomen, maar dat heeft ook weinig zin met een laptop :-) Een microcontroller die in aanmerking komt is dan de AT89C5131 (8051 core, zie www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc4136.pdf ). Het ontbreekt mij alleen in tijd om zo'n ding te bouwen en te programmeren, maar wie ideeën nodig heeft kan ze bij mij halen :-)
Vele lampen maken licht werk!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)