Forum > Geluid

iPod Djmixer

(41 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj MuckYStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-9-2003
Laatste: 2-3-2006
Berichten: 55
18-4-2005 23:07
Analysis: Prototype Numark iPod DJ Mixer E-mail
Written by Peter Kirn
Thursday, 14 April 2005

Believe it or not, it's real. But it's not near done.
Details have leaked out about a prototype Numark DJ mixer that can mix two iPods. I know what you're thinking: Wow, what a scoop! Where are the lawyers? Is it a fake?

In fact, in a gesture of spectacularly poor industrial secrecy, it seems Numark showed off an early prototype at the Musikmesse show in Frankfurt. (see the discussion at skratchworx that was the source of the 'rumor'; via engadget) Later in the show, head honchos asked that visitors not take photos, but not earlier in the show; hence we have a couple of images from German hip hop site WebBeatz.

Prototype rendering shows some fascinating features, at least in concept, like integrated iPod controls and scratchpad, and a gorgeous design
Photo of the shown prototype shows the Pods would connect via the dock connector, but the prototype looks to be visual only / non-working

So, what's the mixer itself? It's not clear: it's an early prototype. In one of the photos of the actual prototype, the iPods aren't even plugged in. Conceptually, though, the idea is interesting, and aside from allowing basic DJ mixing and crossfading, a buffer could grab audio from the audio for brief scratching. Apparently pitch control is possible, too, though limited, and it's not clear how they might fix iPod cueing; in other words, all the normal limitations of the iPod for DJing apply. Don't expect this to ship any time soon.

We'll continue to follow this story, including a check-in by CDM's resident DJ, DJ Eldorado.

In the meantime, people continue partying with their iPods, special mixer or no -- more Playlist parties in London and Philly are slated for this month.

https://www.createdigitalmusic.com/index.php?option=com_content&task=view&id=444

Begint de rage nu wel een beetje over the top te gaan... Numark heeft de eerste prototype van een iPoddjmixer, want vinden jullie ervan? Om eerlijk te zijn vind ik het zoals hiervoor beschreven over the top.
Breakbeat Isn´t It
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
18-4-2005 23:18
Hey die site draait ook op mambo..... alleen een beetje slecht uitgewerkt :P (traag en de helf van de links werkt slecht of helemaal niet.)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-4-2005 07:03
Ik vind het niet over the top, bedenk eens hoe weinig je mee zou hoeven nemen als je ergens gaat draaien, 2 I pods en een Numark mixertje, ook geen geklooi meer met een laptop, voor de prijs van 2 I pods koop ik bovendien geen laptop die geschikt is voor dj gebruik. Het is echter nog maar speculeren of deze mixer/console echt uitkomt en of er dan een beetje geschikt mee te mixen is. En als ik dan nog even door speculeer (hou ik wel van)denk ik dat er binnen nu en 2 jaar prima consoles op de markt komen die dit ook kunnen, 1 console, misschien externe hd of I pod mee en geen laptop meer. Lijkt me een prima deal. Voorlopig is het nog niks met de consoles, tis nog steeds wachten op de Kontrol dj en dat ding van Behringer (en daar vind ik de jogs te klein van). Als daar nog eens een oplossing voor komt die geschikt voor mij is, ga ik over van cd's naar mp3.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
19-4-2005 08:20
Correct me if I'm wrong, maar een gewone line mixer kan in principe toch net hetzelfde? Zo'n iPod heeft gewoon een line uitgang. Enige wat je nodig hebt is verloopkabeltje naar tulpstekker of whatever je mixer nodig heeft.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
19-4-2005 09:40

Snake schreef:

Correct me if I'm wrong, maar een gewone line mixer kan in principe toch net hetzelfde? Zo'n iPod heeft gewoon een line uitgang. Enige wat je nodig hebt is verloopkabeltje naar tulpstekker of whatever je mixer nodig heeft.
Dacht ik ook aan.
Volgende probleem is dat de iPod geen pitch, pitch bend, snelstart, etc. heeft, en het daarom dus maar in de mixer moet zitten. Redeneer maar eventjes in je hoofd hoe het dan moet gaan als de pitch op 10% staat.. Dan heb je een enorm buffer nodig, zeker bij lange tracks. En dan moet je dus wachten tot het buffer van je mixer vol is totdat je kunt spelen? laugh :D
Light Image
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
19-4-2005 10:44
Klik voor plaatje
Ik vind het wel geinig, maar totaal geen alternatief voor het echte werk.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-4-2024
Berichten: 1370
19-4-2005 12:32
Ik zie trouwens nergens pitch.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
19-4-2005 12:45
Dat zie ik ook niet, als dat er nou zou opzitten is het een overweging waard als het ding verder naar behoren werkt en roadproof is.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
BazzzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-1-2005
Laatste: 17-8-2011
Berichten: 240
19-4-2005 13:38

DJ Tim schreef:

Dat zie ik ook niet, als dat er nou zou opzitten is het een overweging waard als het ding verder naar behoren werkt en roadproof is.
Ik vind de I-pod zelf al niet echt road proof... Heb er al een paar in mn handen gehad die je beter een rol Duck-Tape (Gaffa whatever) kon geven. I-pod is meer voor het mooi zijn en opslag dan om er een beetje lomp mee om te gaan...

Idee: 10
Uitvoering: 5 (voorzover nu bekend, aan de hand van het plaatje)
Geld moet rollen en als het niet kan rollen maak er dan een vliegtuigje van zodat het kan vliegen
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 12-4-2024
Berichten: 1207
19-4-2005 16:02
Voor het geld van 2 leuke Ipodjes plus zo'n mixer geval kun je een hele mooie dubbele speler kopen met MP3 ondersteuning.
Een leuk mixertje zal er dan vast nog wel bij kunnen.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)